Ribut Petir dan Hujan Lebat, Akhirnya berhenti jua

Assalamualaikum wbt dan selamat malam semua :)


Entri kali nie bukan nak cerita pasal si polan yang nyanyi sampai tak hingat dunia, dan kemudian hujan turun dengan lebatnya. Bukan jugak nak cerita pasal katak yang menyanyi-nyanyi memanggil hujan. Asal dengar perkataan hujan je, mesti nak kaitkan dengan si katak kalau tak pon suara nyanyian manusia yang tak sedap.


Mieya cuma nak cerita sikit. Bermula semalam hinggalah ke petang, hujan telah turun dengan lebatnya, berselang-seli dengan dentuman petir yang kuat lagi menggerunkan. Mula-mula, rasa okey je. watlek wat peace je macam takde apa-apa yang berlaku. 


Ye lah, petang semalam jantung memang dah dupdap-dupdap habis, rasa takut, nervous tak ketahuan hala memang tok sah cakap lah. Macam tu jugak dengan tengah hari tadi sampailah ke jam 6 petang tadi. 



Punyalah Mieya tunggu hujan berhenti, sampai ber'tweeting tak ingat dunia dengan menggunakan handphone. Padahal sebelum nie, jangan harap nak habiskan masa dengan membuka twitter. Tak tahulah demam ke apa kali nie kan. hihi


Di waktu hujan tadi, Mieya ada dengar berita di radio, katanya Jabatan Meteorologi hari ini mengeluarkan amaran ribut petir dan hujan lebat peringkat jingga di Kuala Lumpur dan Selangor, yang dijangka berterusan sehingga petang Rabu. Ohhh, patutlah hujan lebat kemain.


Dan kawasan yang terlibat di Selangor ialah daerah Petaling, Kuala Langat, Gombak, Hulu Langat, Sepang dan Klang. Keadaan ini mungkin menyebabkan angin kencang dan banjir kilat.


Sumber berita dipetik dari : Mynewshub.my



6 comments:

Hanif said...

Ada tengok kat kawan blogger...dengan banjir sekali ujan tu kasi...
semoga harta benda terselamat...huhuhu
Support me daily by voting me for blogger of the year

Izzul Amir said...

wah, kl teruk ke skrg ? hm kl tu kalau panas, panas sgt, hujan, banjir pulak, ape kate pindah ipoh ? wakaka :D

Unknown said...

@Izzul Amir Ipoh tu jauh sangat lah.

Nuriy Arisa said...

Aah.. kt kL.. ujan jew.. sjuk jew.. x yah gi cmeron highland.. ^^

Unknown said...

@Nuriy Arisa betul tu betul. Tapi kalau panas, memang panas betul

Unknown said...

woww patutla haritu hujan lebat tah henti2 turun kat kawasan tmpt saya ni :O