Semakan Kemasukan Matrikulasi 2012 bagi Lepasan SPM 2011

Assalamualaikum wbt semua :)


Korang tak rasa sesuatu ke? tak. Maksud Mieya, korang tak rasa ke Mieya seringkali lewat memberikan info setiap kali entri dipublish. Tak rasa ke?


Ya ya ya kawan-kawan sekalian. Mieya tahu, salah Mieya yang kurang peka dengan keadaan sekeliling dan juga informasi semasa. Tapi, walau selewat mana pon, pedulikan itu semua. Yang penting, blog sentiasa berhupdate.


Okey, tanpa memikirkan keperitan korang untuk memahami segala bait intro kali nie, Ayuh, kita teruskan entri kali nie berdasarkan tajuk yang tertera di atas,


Untuk makluman kawan-kawan lepasan SPM 2011, Semakan permohonan ke Kolej Matrikulasi Kementerian Pelajaran Malaysia ( KPM) untuk sesi 2012/2013 dijangka boleh disemak bermula pada 25 April 2012 nie. 

Bagi membuat semakan keputusan permohonan Kemasukan Program Matrikulasi, pelajar boleh menyemak secara online di laman web Bahagian Matrikulasi Kementerian pelajaran Malaysia ataupun dengan menggunakan Sistem Pesanan Ringkas (SMS) yang disediakan. 

Semakan Kemasukan Matrikulasi Secara OnlineSila lawati laman sesawang Bahagian Matrikulasi KPM. Anda akan diminta untuk mengisi beberapa butiran sebelum membuat semakan permohonan anda seperti No. I/C dan juga Nombor Pin.


Semakan Kemasukan Matrikulasi Melalui SMS :


Taip MOE MAT No.KP dan hantar kepada 15888

Contoh: MOE MAT 930423069909 dan hantar ke 15888


Sekiranya permohonan anda gagal, anda masih boleh membuat rayuan kemasukan ke matrikulasi sama ada untuk Program Satu Tahun (PST) atau Program Dua Tahun (PDT). Rayuan hanya dibuka kepada pelajar yang ada membuat permohonan mengikuti Program Matrikulasi KPM tetapi gagal diterima masuk buat kali pertama. Rayuan boleh dibuat secara online.

Rayuan Kemasukan Ke Matrikulasi KPM Sesi 2012



- Proses rayuan hanya boleh dibuat bermula 25 April 2012 sehingga 13 Mei 2012.
- Rayuan perlu dibuat secara online di laman web Bahagian Matrikulasi Kementerian Pelajaran Malaysia.
- Keputusan rayuan kemasukan ke Program Matrikulasi akan diumumkan pada 7 Jun 2012. 




3 comments:

profmie said...

ohh..dhnk kuar dh rezat matriks...mst ramai plajr cmerlg spm yg dpt

zachflazz said...

ikut menyimak.

Shiema Sufian said...

Goodluck buddies