Ajek Hassan, Penyanyi Pemalu di Youtube

Assalamualaikum wbt korang :)


Hari ini, semalam dan juga kelmarin, yakni selama tiga hari berturut-turut, Mieya telah selesai membalas komen korang yang melambak-lambak kat entri segmen bloglist tu. Ingatkan nak dengar lagu kat youtube, tapi lepas je tengok broadband dah habis limit, terus terpadam niat yang satu tu.


Jadi, nak tak nak Mieya buka lah laman youtube melalui telefon bimbit cikaiku itu berbekalkan wi-fi abang Mieya. kehkeh Apa guna ada wi-fi free tapi tak diguna kan?


Haaa, bila sebut saje pasal youtube nie, baru Mieya perasan bahawasanya semakin hari semakin banyak bintang yang semakin meningkat naik namanya. Dimana bakat mereka berjaya dicungkil melalui laman sesawang nie. 


Bermula denga Yuna, kemudian Najwa Latif, lepas tu Ajek Hassan yang dijemput sewaktu program Jangan Tidur Lagi. Dan sekarang, lagu Aku Suka Dia nyanyian oleh Ainan Tasneem telah mula berkumandang di corong radio.


So, entri kali nie, Mieya nak bercerita mengenai Ajek Hassan. Memandangkan lagu-lagu yang beliau bawa benar-benar memikat serta menarik hati untuk didengar.


Nama sebenar beliau ialah Mahathir Hassan. Ajek adalah seorang ahli perniagaan kelahiran Terengganu yang kini menetap di Perth, Australia.

Kerinduannya terhadap kampung halaman setelah lebih lapan tahun menetap di negara kanggaru itu menyebabkan beliau sering menghabiskan masanya bermain gitar dan menyanyi lagu-lagu Melayu popular.
Namun, ‘tindakannya’ memuat naik lagu-lagu yang dinyanyikannya dalam laman Youtube tiba-tiba mencetuskan fenomena yang luar biasa.

Sehingga kini, lebih 3.5 juta orang telah menonton persembahannya di laman tersebut menjadikan Ajek antara penyanyi yang popular dalam laman tersebut.

Wow, satu pencapaian yang hebat serta boleh dibanggakan. Menurut Ajek melalui mynewshub.my, beliau mengumumkan akan tampil dengan albumnya sendiri tidak lama lagi yang diterbitkan oleh pemain gitar terkenal, Rafi.

Menurutnya, ia mengandungi lima lagu ‘cover version’ dan dua buah lagu baru. Lagu mana yang bakal beliau muatkan ke dalam album tersebut, tak dapatlah Mieya khabarkan. Sebabnya, Ajek sendiri ingin menrahsiakannya dulu. 



4 comments:

Himawari Mirsada said...

dah jadi cm trend skg kn..

Miss N™ said...

lagi satu artis youtube yg merdu suaranya, en.mimpi kan.. tapi dia xnak dedahkan identiti sebenarnya..

Unknown said...

@elyna mirsada Ye, betul tu :)

Unknown said...

@Cik Nur suara Encik Mimpi pon boleh tahan jugak.