Bukan ini yang Mieya harapkan, tapi Mieya redha

Assalamualaikum wbt kalian.

Entri kali nie, Mieya nak mulakan macam mana ehh? Dengan ayat pendahuluan yang merapik tanpa hala tuju ataupun tanpa ayat pendahuluan sebagai penyeri suasana. haha, gasak Mieya kali nie.

Nak taip entri kali nie pon, jari-jemari kaku semacam. gaya macam nak mintak penampo 0.4 kali kat pipi yang semakin menggebu tu. ohh, takpe. sikit je tuu. hikhik

Apa pasal mood entri kali nie tidak selanjar dengan tajuk entri yang sepatutnya sedih? -_-' 

Okey, tukar mood ikut mood title balik. Mieya tak tahu nak bicara apa kali nie. Yang Mieya tahu, Mieya rasa bersalah sangat-sangat. ohhh, bersalah rupanya. 


Mesti nak sedih-sedih lagi hari nie. Nangis sampai meleleh kuar hingus apa lah. macam budak-budak. Tidak, tidak. Tekaan yang sama sekali tidak benar.


Mieya rasa bersalah je. Tak nanges semata-mata nak meratapi hal sebegini pon. Cuma, hati nie rasa sebak sikit je. tak banyak.


opps, kembali kepada mood bersalah tadi. Semua orang sudah sedia maklong maklum, bahawa result SPM sudah pon keluar, right? Jangan nak menggatal mulut nak tanya Mieya dapat berapa. Jangan sama sekali bertanya okey.

Hmmm, selama nie takde seorang pon yang tahu bahawa Mieya memendam rasa yang teramat berat sekali. Dengan keadaan keluarga yang dah macam apa dah. Dengan gangguan-gangguan emosi daripada keadaan sekeliling. Ya, sejujurnya Mieya dah letih dengan semua nie!

Walau bagaimanapon, Alhamdulillah, Mieya redha dengan keputusan tersebut. Yang penting, Mieya lulus dengan 9 credit dalam tangan, meskipon salah satu subjek yang lain kecundang jatuh ke gred lain. huhu, memang segalanya seperti yang telah Mieya jangka kan sejak dari dulu lagi. yeahhh, absolutely!

Dah, lepas nie Mieya nak kemaskini balik borang permohonan UPU tuu. Keep cool, calm and enjoy your day dear !

Salam bertemu lagi kawan-kawan :)

5 comments:

Miss N™ said...

jgn putus asa..ini baru permulaan.
yg berjaya sekarang, xsemestinya berjaya akan datang kalau terus bgga dengan apa yg di kecapi..!

dan jgn fikir, jatuh sekarang jatuh selama2nya..!

sebenarnya ini baru permulaan.. terus berusaha..dan jgn putus asa..!

insyaALLAH..anda berjaya..!

kay_are said...

takpe.. spm is not everyhting.. banyak lagi dugaan lagi besar bakal mendatang.. so kne lebih kuat ok!

Unknown said...

It ok... bukan bermakna kali ini tak dapat yang terbaik kita x akan berjaya.. cuma jalan kita akan jadi berbeza sedikit.. dan yang palin menariknya.. jalan kita x akan sama dengan jalan orang lain...untuk berjaya...

wish you full of luck for success!

Nour Adieb said...

Sabar je lah Mieya,sy dapat 8 kredit

are_lin@yu said...

jgn isau ya..akak pn mcm 2 dlu..yg pnting jgn putus asa..prjlnan idup masih pnjng..SPM bkn pnntu lg..yg pnting kptsan yg adik wt lpas ni itu lbh pnting..dr pnglmn akak lah..;-)