Bertukar Ke Domain Dot Com

Assalamualaikum wbt :)

Alhamdulillah.. Salah satu daripada wishlist Mieya pada tahun 2014 ini telahpun tercapai. Kalau korang semua perasan, tiada lagi perkataan 'blogspot' dekat url blog Mieya sekarang.  Sebabnya, Mieya kini sudah mempunyai domain name sendiri, iaitu www.mieyaatiera.com

Kalau dulu URL blog Mieya agak pelik dan susah untuk dihafal tapi sekarang tidak lagi. Simple dan ringkas, kan? 
Yang mana nak tahu macam mana caranya nak bertukar ke domain dot com ni, diharapkan dapat bersabar ye. Nanti Mieya share dekat entri lain pulak. 

Sangat-sangat senang kalau tahu caranya. Makan masa 2-3 jam jugak lah bagi seorang newbie macam Mieya ni nak transfer dari blogspot ke dotcom ni. Kira okey la kan? Tak ada lah lama sangat pon.

Now, ada banyak benda yang perlu Mieya check dengan teliti. Nak setting balik mana-mana yang patut. Bab Nuffnang punya unit iklan sudah settle tadi, cuma perlu fokus lebih pada coding blog pula lepas ni. Bloglist pon dah 'zero' pulak tu ! 

Dengan bertukarnya ke domain dot com ni, maka segala-galanya Mieya perlu mulakan semula daripada awal. Baik dari segi penulisan mahupun pengisian blog itu sendiri. Dari segi Google Rank dan Alexa rank pula, nampaknya Mieya perlu berusaha dengan lebih gigih lagi dalam membina backlink.

InshaAllah, minggu ini Mieya nak buat segmen pencarian bloglist baru beserta hadiah menarik menanti pemenang bertuah.

P/S : Kepada rakan-rakan blogger yang ada masukkan blog Mieya ke dalam bloglist anda, mohon anda masukkan kembali url www.mieyaatiera.com . Jika guna url lama tu mungkin entri terbaru disini tak akan update di blog list anda. Terima kasih. 

4 comments:

Anonymous said...

tahniah untuk kamu...

Unknown said...

tahniah mieya..teruskan usaha...

Hazmin Hamudin said...

Tahniah la ye. Kira maju lagi setapak dalam berblog ni.

randomlyally said...

salam kenal.. tahniah mieya kerana telah berdomain sendiri..! happy blogging.. ;)