Review Vitamin C 1000mg Pahang Pharma (Testimoni Bergambar)

Assalamualaikum wbt and hi everybody :)

Masih ingatkah lagi dengan coretan di entri ini, di mana Mieya ada bagitahu yang Mieya masih mencuba consume beberapa produk kecantikan dan juga supplement. And yes. Selepas 3 malam menaip, akhirnya siap juga entri ni. 

Sejak mula bekerja ni, Mieya mula menyedari betapa pentingnya menjaga kesihatan dan penampilan luaran dalaman. Lagi-lagi kita ni yang perempuan, beauty conscious merupakan elemen penting yang perlu dititikberatkan. Even ramai yang  proclaim adalah lebih baik untuk jadi diri sendiri *just the way you're. "kawan-kawan, 
saudara-mara, encik sayang saya terima diri saya seadanya." hahaha konon-konon lah kan -,-"

Tapi bila setiap kali Mieya bekerja dan berurusan dengan orang ramai. Mostly lelaki (umur dalam 29 ke 40-an), menggelar kita dengan panggilan "ahkak". Gila. Terus tersentap hati sekejap. "Tua sangat ke aku? Penampilan aku? Sedangkan I'm only Nineteen-years-old-girl."

Next, bila bekerja tak menentu tempat nie, sekejap duduk dekat pejabat (bawah air cond). Sekejap keluar berjemur bila transport datang hantar / collect barang. Kalau sehari ada 4-5 transport yang perlu diuruskan, bayangkan lah berapa lama masa Mieya berjemur?

And end up, kulit Mieya jadi tak sekata, bertambah gelap, dan berbelang-belang. Lepas tu, kepala mula 
berdenyut-denyut, pening, stress bila mengadap kerja yang banyak. Itu belum lagi ditambah dengan kes terima aduan dari dealer / transporter / salesman/ other staffs. Yang bekerja cuma 2 orang sahaja ! *pengsan

Sejak itu lah Mieya baru tersedar dari lamunan. Sampai bila harus diriku begini? Sampai bila nak endah tak endah dengan gaya penampilan diri? Sampai bila nak tampak lesu, tak bermaya setiap kali berhadapan dengan orang lain? Sampai bila blablabla... (Kalau tak dihentikan memang sampai ke sudah tak siap lah entri ni)

Dalam mencari-cari jalan penyelesaian mengenai permasalahan ini, Mieya terbaca mengenai Keperluan Supplement Terhadap Tubuh Badan.


Sebutir suplemen multivitamin setiap hari mampu memenuhi kekurangan zat pada tubuh. 
Malah, ini juga merupakan kaedah yang paling berkesan dalam menggalakkan pengambilan mikronutrien. 

Perlu diketahui ketika meninjau untuk membeli multivitamin, anda disarankan untuk memberi tumpuan kepada gabungan vitamin dan mineral yang ada, bukan amaun bagi setiap kandungan mineral dan vitamin. 

Tanda-tanda Tubuh Kita Kekurangan Vitamin dan Zat Nutrient?
  • kuku mudah patah
  • pecah-pecah di bahagian hujung mulut
  • bibir pecah
  • kulit memerah dan berminyak
  • jerawat
  • rambut nipis
  • kelemumur
  • mata merah
  • mata terasa kering
Sumber : Mingguan Wanita | Mac 2010

Bermula dari itu lah, Mieya mula mencari supplement yang sesuai dan affordable untuk dibeli. And terjumpa dengan Vitamin C 1000mg Pahang Pharma. Melihat kan banyak testimoni dan komen para pengguna yang positif. 
Mieya pon mula tertarik dan jatuh hati. 

Maka pada 23 Julai 2013 secara rasminya Mieya mula consume Vitamin C 1000mg by Pahang Pharma ni. 
Alhamdulillah. Masuk bulan ini, sudah 4 bulan Mieya & emak tersayang mengamalkan vitamin ni. 
And what's impresse me is banyak masalah yang selama ini Mieya hadapi telah dapat diselesaikan. Antaranya :


  • membantu mengurangkan pening kepala @ migrain
Memang Mieya akui, selama sebulan Mieya mengamalkan Vitamin C nie, Mieya dah kurang rasa pening-pening. Lagi-lagi bila bekerja dengan condition yang berbeza nie.
  • Selera makan semakin okey
Sebelum Mieya mengamalkan Vitamin C nie, korang hulur je lah apa-apa makanan sekalipun dekat Mieya. Mesti akan tinggal baki sisa-sisa makanan yang tak dijamah. Sebabnya, Mieya macam takde selera sangat. Padahal perut masih lagi lapar nak makan lagi, tapi tekak dah tak boleh nak tampung. Kekadang rasa macam mual and nak termuntah pon ada.

  • badan rasa lebih ringan
Kenyataan ini turut diakui sendiri oleh emak Mieya. Hari pertama beliau mengambil vitamin c nie, pada keesokannya emak Mieya beritahu yang badannya bertambah ringan. Buat kerja, bergerak aktif ke sana sini pon takde rasa letih mahupun sengal-sengal badan. Bila badan cergas, nak bekerja pon bertambah semangat!
  • Membantu mengurangkan masalah gigi sensitif
Ya, Mieya merupakan seorang penghidap gigi sensitif sejak zaman bangku sekolah lagi. Minum atau berada dalam cuaca yang sejuk (hujan), gigi mula lah nak meragam je. Tak kira waktu, sama ada siang mahupun sebelum tidur. Begitu juga bila minum atau makan makanan yang panas. But, alhamdulillah. Kini, Mieya dah takde alami masalah gigi sensitif lagi.
  • kulit muka semakin kurang berminyak. Blackhead pon kurang jugak.
Haa... Bab nie yang paling membuatkan Mieya stress sekali, iaitu masalah kulit berminyak. Hal ini sekaligus menjadikan kulit muka Mieya kusam, dan kelihatan lesu, tak bermaya. But now, takde lah nak stress sangat. Sebab kadar minyak di muka sekadar untuk melembapkan kulit sahaja. 


Gambar kiri & kanan atas : di bawah cahaya lampu pendarflour
Gambar kanan bawah : di hadapan cermin (YEAR 2013)
  • Kulit badan bertambah sekata
Setakat ini, Mieya cuma perasan yang kulit badan Mieya sudah semakin sekata. Takde lah nampak ketara sangat belang-belangnya. Cuma part kaki je lah yang masih gelap lagi, berkemungkinan sebab pakai flatshoe tanpa memakai stokin.
  • Merawat jangkitan batuk, selsema serta meningkatkan imuniti
Macam Mieya, setiap pagi selepas bangun dari tidur. Mesti hidung berair macam selsema gitu. Tapi alhamdulillah, sekarang dah tak ada dah. 

Okey. itu sahaja antara kesan pengambilan Vitamin C Pahang Pharma yang Mieya boleh nampak dan rasainya sendiri. Mungkin tak sama kesannya dengan orang lain. Sebab tubuh badan kita semua berbeza, maka kadar penyerapan dan penerimaan dalam tubuh badan masing-masing pon berbeza jugak.

Jika anda sering merasa letih, lesu, penat… tak perlulah nak ambil ubat-ubat lain, cukuplah dengan melengkapkan keperluan tubuh anda dengan vitamin dan mineral yang diperlukannya. Tak perlu ambil ubat-ubatan pon sebenarnya jika korang mengamalkan gaya pemakanan dan hidup yang sihat.


Jadi, bagi sesiapa yang ingin mencuba Vitamin C Pahang Pharma ni, boleh contact Mieya dengan mengklik link di bawah:

Facebook Mieya

Di Facebook nanti kita boleh cakap lebih lanjut. :)

10 comments:

Mek Onie said...

memang best vitamin c ni,hihi..onie jual vitamin c,kalau nak order boleh la roger kita :P *nyempat lagi promote :P

YatieOwner said...

betul tu mia. perlu sebenarnya vitamin ni kan. hurm. PG da ter berhenti makan vitamin. kena ambik semula ni.

ezy.fia said...

best vit C ni! saye pon mkn yg ni.. tp skrg dh benti..
mkn ESP shaklee pulak..
hehe..

Lieya Von Jay said...

vitamin c memang sangat baik utk kesihatan dan di amal kan stiap hari. ^_^

closed said...

untuk jerawat and parut bagus tak? beli kat mane and berape harge?

zeera lily said...

betul ke.. consume vitamin c boleh putihkan kulit?
btw, jmput join giveaway kt tmpt sy ye..

Miss N™ said...

nampak perbezaan pada mieya.. :)
bagus kalau serasi..

nur setakat ni mmg serasi dengan vit-c shaklee.. :)

ogy izhar said...

betul2 suppliment sgt penting. erm ade 1 vitamin c yang paling terbaik. nak tahu? jom g blog saya :)

http://ogyrozyani.blogspot.com

ayut said...

Nmpk ad beza..trutama warna kulit jd sekata :)

Unknown said...

saya pun makan vit ni. nanti nak buat review jugak. jemput ke blog saya ye awakk :)http://afifahfiey.blogspot.com/