Tak Sengaja Naik Angin !

Assalamualaikum wbt dan happy weekend day u'olls !

Hmm... Honestly, Mieya tak tahu nak mulakan cerita ni daripada mana. Tapi apa yang pasti, Mieya sangat kecewa, kesal dan rasa bersalah yang menebal dalam diri. Semuanya akibat peristiwa yang terjadi di ofis semalam.

Pagi-pagi, macam biasa lah busy mengalahkan pak menteri siapkan order, arrange penghantaran untuk ke KL dan Selangor, checking and etc. And then, staffs dari Penang keep asking me the same things that I've already told and remind them for many time before this. Seriously, I'm a little bit pressure !

Entah macam mana nak dijadikan cerita, Manager datang ke meja Mieya untuk bertanya perihal barang claim. And secara spontan, Mieya macam naik hangin tetiba. Ketuk meja dengan tangan, and then terus berlalu pergi macam tu je.

Haish. Tak tahu lah apa yang tak kena dengan diri Mieya semalam. (maybe sebab "angin puting beliung" dah sampai. heheh)

So, after lunch.. Mieya pon decided pergi ke bilik Manager untuk meminta maaf di atas kekasaran yang tak disengajakan. Alhamdulillah, he's okey and understand with my situation. Mulut tak lekang daripada senyuman sambil memberikan beberapa nasihat kepada Mieya. Aiseyh, segan pulak dibuatnya!

Walaupun sudah 24 jam hal ini berlalu.. Namun sampai ke saat ini benda sebegini masih menghantui diri Mieya. Risau pulak kalau-kalau sejarah mungkin berulang kembali.


P/S : Actually, memang Mieya pressure sangat dengan kerja di sini. Kerja berdua, tapi semua benda nak diuruskan dan selesaikan dengan kadar segera. Panggilan telefon bertubi-tubi dari salesman & staffs from Penang. Kekadang terkejar-kejar nak  jawab call, nak siapkan order, panggil transport lagi. Transporter pula dengan kerenah yang bermacam. Haih -.-"

7 comments:

Umialya said...

walau apa2pn situasi, mieya kena bertenang, semua keja ada tekanan tersendiri, sabar & sabar ye dear, in shaa allah dipermudahkanNya.. Aamiin..

YatieOwner said...

semua orang akan mengalami benda yang sama syg :) tak pe, benda da lepas. jadikan pengajaran dan berhati-hati dengan setiap percakapan mau pun pergerakan. takut nanti menyakitkan hati orang lain even benda lepas :) but now, let it be sbb benda da jadi. orang kata, pengalaman mendewasakan dan mematangkan fikiran kita :)

Miss N™ said...

selamat manager fahamkan...untung dapat bos yg memahami..kalau jenis tak faham tu, lagilah tension mieya...

seri.selaseh said...

Rilek2. Take ur time. Seb baik dpt bos yg understanding.

jie susanos said...

byknya pressure keje situ..

AmyZana said...

Dugaan hidup ^^ Agaknya saya nanti kalau dah bekerja macam ni juga. Oh mesti stress. Harap2lah dapat bos baik ._.

Unknown said...

klo tension x sedar kita teremo kan
xpe..kan x sengaja..hihi
isi tabung nuffnang sini-inti international university