Segmen Eyriqazz : Ada Apa Dengan Nama Blog?

Assalamualaikum wbt :)

Lama dah rasanya Mieya tak berkesempatan nak join mana-mana segmen yang dianjurkan oleh para blogger. Maklum saja lah, ketiadaan bahan dan alternatif lain untuk menaip entri selincah dulu.

Jadi, bila dah ada peluang bertemu empat mata dengan laptop nie, semestinya lah Mieya takkan melepaskannya begitu saja. Nak nak lagi, kebelakangan ini dah ramai sangat yang bertanyakan soalan yang serupa kepada Mieya.

Haaa.. So, disebabkan segmen yang dianjurkan oleh Bro Eyriqazz sangat-sangat bertepatan dengan persoalan yang sering dilontarkan oleh para blogger mengenai diri yang menaip blog budakshumort nie. Dan malam ini, marilah kita bersama-sama merungkai segala macam persoalan yang sering membelenggu kepala hotak korang tu.



Mieya Atiera? Kenapa Mieya Atiera? Adakah ini nama sebenar?
Oh, tidak sama sekali. Nama Mieya Atiera sebenarnya adalah gabungan daripada dua nama panggilan Mieya sewaktu kecik dulu, iaitu Mia dan juga Nor Amirah Atirah

Pada mulanya, orang memanggil Mia disebabkan Mieya ialah seorang yang pelat dalam menyebut nama sendiri. Dan nama yang kedua, merupakan nama yang telah diberi oleh ibu angkat Mieya. Dan nama ini selalu diguna-pakai oleh abah untuk memujuk Mieya yang gemar merajuk sewaktu kecik-kecik dulu. heheh 

Jadi, disebabkan kedua-dua nama ini saling berhubung kait dengan kenangan indah Mieya semasa di zaman kanak-kanak dulu. Maka, dengan tak semena-mena Mieya telah menggunakan nama tersebut sebagai nickname di dunia maya.

Sebab kenapa Mieya Mahu Bro Eyriqazz komen pasal “Nama Blog” Mieya?
Sejujurnya, Mieya masih lagi mencari-cari identiti diri sendiri dalam dunia blogging ini. Mungkin pendapat atau pandangan daripada blogger lain boleh diambil kira bagi memperbaiki segala kekurangan dalam blog memandangkan Mieya masih lagi hijau (baru) dalam dunia blog ini. 

TARIKH TUTUP PENYERTAAN : 31/12/2012


9 comments:

hnahdy said...

selamat bersegmen

Miss N™ said...

selamat bersegmen Mieya...

Nyue said...

selamat mencari identiti :))

dya nasir said...

owh..baru dya tahu disebalik nama mieya atiera..hihi..good luck ye dear

Fiza Rahman said...

Owh...baru tahu. Good luck.

Unknown said...

gudluck ! :)

Unknown said...

@hnahdy Terima kasih :)

Unknown said...

@Cik Nur Terima kasih :)

@Nyue Terima kasih :)

@dya bunga Terima kasih :)

Unknown said...

@Fiza Rahman Terima kasih kak :)

@Shiyda Aqma Thanks yaaa ^^