cinta pandang pertama

Assalamualaikum wbt kalian dan selamat malam kalian.

Memandangkan idea tak selalu datang mencurah-curah macam ladang gandum, so kalau sekali dah datang bergolek-golek better terus je update kan. Even tengah busy dengan peperiksaan pertengahan tahun yang masih lagi sedang berjalan, buku-buku menjerit-jerit meminta untuk dibuka dan dibaca dengan sepenuh hati. Akan tetapi, jari tetap gagah menaip demi menjaga belog budak shumort the colourful of pink nie daripada terus bersawang-mawang. hehe :)


Okay, selesai sudah satu perenggan untuk meluahkan perasaan pada hari ini yang menggambarkan perasaan kasih sayang Mieya yang membuak-buak terhadap belog buruk ini. haha,, see see korang nampak ke tak perubahan perasaan Mieya nie? oke, siapa tak nampak, sila pakai kanta pembesar untuk melihat dengan lebih jelas.


Actually kan, dah lama dah Mieya nak menulis tentang entri nie. Tetapi, disebabkan sistem hati dan perasaan yang sedang bergelora menyebabkan entry ini sering bertangguh-tangguh. okay, nak sambung balik cerita disebalik entri nie. Entri nie ditujukan khas untuk mereka-mereka yang mahu membacanya. :)


Setiap orang pernah melalui cinta pandang pertama kan? Okay, siapa yang tak pernah tu meh habak sikit kat Mieya nie sat !  *ehh, sejak bila pulak Mieya bertukar menjadi anak mami pulak nie? -__-"  Bagi yang pernah melaluinya, mungkin saat itu kita merasa hairan mengapa kita boleh jatuh cinta dalam sekelip mata dengan si dia. Tidak kurang pulak tu ramai yang tidak yakin bahawa cinta pada pandangan pertama boleh menjadi sesuatu yang dianggap cinta sejati.

Okay, Siapa yang akan melupakan love first sight kan?  Di mana waktu itu kita terasa ada rama-rama yang terbang-terbang dalam perut kita, terasa dalam hati ada taman bunga-bunga cinta, lautan api sanggup di renangi, gunung Everest sanggup di daki dan macam macam lagilah. Segalanya hanyalah untuk si cinta hati.. Seronok ke bercinta berlandaskan cinta pandang pertama? Entah lah, agak sukar untuk Mieya jelaskan di sini.. :)
No matter how many times we fall in and out of love, it always feels new to us and it makes us feel alive yet at times, the wound is so deep that you just want to crawl up and hide in a cave and cry to your heart's content..  Its never easy when there's nobody to listen to you, no shoulder to cry on, nobody to tell you it'll all be fine, and worse off when your friends just dont get it..
Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu Coba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama..
cewahhh, ayat jiwang semacam ! siap berbunga-bunga lagi macam pernah lalui situasi macam tu pulak. Ohhh, yes i am !  but, dengan siapa ye? HAHA, mana boleh bagitahu kat korang ouh. Sedangkan nak bagitahu dekat "si dia" pon tak berani, inikan pulak nak bagitahu korang. MAAF awak !

Mieya lebih rela memendam perasaan ini sendirian daripada meluahkannya kepada orang lain. sebabnya kan, Mieya malu malu malu segan sangat-sangat lah. Rasa macam nak menyorok kat belakang tiang lampu je. *eh, macam muat pulak nak nyorok kat situ.  tapi kan Mieya rasa, buat masa sekarang nie Mieya akan terus fokus pada pelajaran je dulu.. Lagipon, SPM hanya tinggal beberapa bulan sahaja lagi. belum lagi ditolak tambah dengan waktu cuti, waktu makan, waktu tidur, waktu belajar dan blablabla. Haisy~ takot wooo !

0 comments: