Blog korang jenis yang macam mana?

Agak-agak korang, ada ke orang yang review ke blog korang?  Ataupon sebab orang visit blog kau baru korang nak visit dia balik? 


Korang rasa, blog korang tergolong dalam jenis yang macam mana? Adakah blog anda dalam kategori yang terbaik atau yang kurang baik? Dan apa yang bikin Mieya pelik semacam nie, kenapa ada banyak soalan dekat intro kali nie? haisyy~


Okayyy, actually that's not the main point.. But, the main point here, adakah blog korang terdiri daripada . . .


1. BLOG PERIBADI
Blog peribadi adalah sebuah blog personal atau blog itu dia seorang sahaja yang punya dan bukan korang punya.. HAHA, ada faham? Cerita boleh ikut suka hati diri masing-masing asalkan kau dan blog kau bahagia sudah..


2.BLOG TUTORIAL
Blog jenis nie mamang sangat-sangat sesuai untuk dipertontonkan kepada umum terutamanya kepada bloggers baru yang cetek ilmu pengetahuannya.. Blog yang banyak tutorial konon-kononnya.. Tapi, setelah sekian lama dah malas dah nak buat tutorial.. Macam blog si budak seorang tu kan? Ehem ehem, siapa lah tu kan? kehkeh...


3.BLOG MAK DATIN
Korang pernah nampak mana-mana mak datin yang pergi ke pasaraya dengan memakai barang kemas yang banyak gila-gila sampai kau yang tengok pon naik rimas? Mak Datin tu lebih kurang sama lah macam korang tau..


Sebab apa ehh? Sebabnya, blog korang menyusahkan berukband Mieya yang sedia lembab ini untuk menjadi bertambah lembab kerana terpaksa meloading blog korang yang agak berat dengan widget yang bersepah sana sini.. Kalau kau tak dapat pakai barang kemas sekalipon, sila-sila lah kemaskan blog korang supaya mudah untuk Mieya melawat ke blog korang di kemudian hari..


4.BLOG MONYET
Mieya dah malas nak masukkan entry yang berkenaan dengan kehidupan cinta di zaman kanak-kanak ribena dahulu kala..  Sebabnya, Mieya rasa belum cukup matang lagi untuk Mieya menjalinkan hubungan cinta dalam usia sekarang nie..


Ada ke blog yang letak entri macam,
"Saya sayangkan awak, kenapa awak tinggalkan saya?
Awak dah benci nak tengok muka saya ke muak dengan perangai saya?
Takpelah, saya tahu saya tidak sesempurna macam diri awak.." ouh, WTH man !


5.BLOG SAMPAH
Korang tahu apa itu sampah? Benda yang dibuang di tepi-tepi jalan ataupun kat dalam longkang.. haaa, macam itulah yang korang buat dekat blog korang.. Kau nampak kawan kau dapat duit dari Nuffnang maka dengan perasaan cemburunya kau pon sibuk nak jugak.. at last, satu sen pon tak dapat.. Macam orang mamak cakap, "habuk pon tarak"..


Jadi, sekarang macam mana? Adakah korang sudah tahu kategori jenis blog korang.. Sama-samalah kita fikirkan cara yang terbaik untuk menaikkan minat pembaca :)


P/s : Mieya ingin meminta maaf andai kata, penulisan pada kali ini bersifat kasar daripada kebiasaanya.. Mieya hanya mahu membuka mata-mata orang sekeliling mengenai kepentingan berfikir dahulu sebelum membuat sesuatu entri.. Itu sahaja.


Salam bertemu lagi ~ Assalamualaikum wbt :) 

6 comments:

My Name is Mar said...

wa punya yg num 3 tu...
HO-ho-ho...
Yang num 4 & 5 tuh memang blog yang di-KATEGORIKAN menyampah.. ha-ha-ha:D

Musicbrilliant.com

Unknown said...

lain orang lain pandangan dan citerasa kan..kategori mana? tak tau huhuu

A said...

blog campur ade tak? more to opinion, peribadi pun ade gak huhu

ye benci betul blog monyet, boringg, lg2 budak sekolah. adui diorang taktaw org dewasa(bkn aku) geleng kepala.

Anonymous said...

dulu my blog kategori no 1. lately ni je baru nak public kan blog. mieya rase blog yana mcm mane? ;)

kunjungan bls & done follow blog ni. :)

kaizen said...

sy blog pandangan personal tutorial buat sikit2 jer...

latest entry Sesi TERJAH MENERJAH Blogger & Bila Perempuan KENCING BERDIRI

kura said...

belogku jenis kura.

iaitu yg suka purapura hahah