Spontaneous Thursday 16 | Dugaan dan Kesabaran

Assalamualaikum wbt semua.

Dah lama rasanya Mieya tak mencoret satu dua entri di blog ini. Actually, bukannya takde cerita yang hendak dikongsikan. Ada. tapi banyak sangat hal yang terjadi sepanjang minggu ini sehingga mengekang masa Mieya untuk berblogwalking.

First, rakan sekerja MC pada hari Isnin dan Selasa lepas. Ditambah pula, pihak kami kekurangan kakitangan di mana ada yang outstation dan ada yang cuti bagi mengerjakan umrah. So, memang agak tension dan penat sebab terpaksa bekerja sendirian. Take over a whole thing, dari hal ofis - stor - buat order - sticker label - arrange delivery - checking items to delivered - keep updated with customer/salesman.


Second, keluarga Mieya sering terganggu dengan serangan mental dan dalaman (sihir/ilmu hitam) dari someone yang berpenyakit hati. Bukan sekali-dua, bukan baru sahaja terjadi, tapi sejak bertahun-tahun sehingga lah kini. And baru-baru ini, tidur kami seringkali terganggu (tak cukup tidur) dengan gangguan makhluk halus.

So, bagi mengelakkan gangguan yang datang secara berterusan. Setiap hari sebelum tidur, Mieya akan baca Tiga Qul, Ayat kursi dan surah Yaasin. Selain turut memasang ayat Ruqyah melalui laptop berulang-ulang kali sehingga lah ke pagi before Subuh. and alhamdulillah, tada lagi gangguan yang mendatang semasa tidur.

Cuma masalah yang lagi satu tu je yang masih lagi belum dapat dihapuskan. Takpe lah. Dugaan Allah, perbanyakkan berdoa dan bersabar. 


Apapun masalah yang kita semua hadapi, Allah tidak pernah terlambat memberikan pertolongan kepada hamba-Nya yang memerlukan. Segala apa yang berlaku kerana sesuatu sebab, meskipun kadang-kadang kita tidak mengerti sebabnya.


4 comments:

Unknown said...

moga diberi perlindungan oleh Allah
aah kita pun x tahu apa puncanya
Custom Made Sticker Kereta menyerlahkan kreativiti anda!!

Miss N™ said...

Mieya..nanti rajin2 pasang ayat2 ruqyah..insyaAllah dilindungi Allah...

manusia ni, mmg xboleh tgk org senangkan...

sabar byk2 yea...

Iola said...

semoga semuanya selamat dan dalam lindungan Allah..

Cik Itah said...

salam. sama la kita mieya, sy pun masa da agak terhad untuk update blog..