kenapa kita perlukan kawan?

hye korang , salam blog walking semua dan selamat membaca okayy.. firstly terlintas difikiran comel aku nie untuk mengupdate blog pasal LOVE. oppsss, lupa pulak nak bagitahu..

Entry kali nie bukan pasal boyfie okeyyy, i don't have any boyfie tauuu !  Actually kan, mana aku dapat ilham nie ? ilham okay bukan muhd ilham tau ieka ! ish3 ~  cakap pasal kawan kan, siapa kat sini yang takde kawan? angkat muka cepat ? ewww - dasar tipu dan memang penipu la korang kalau takde kawan..
Semua orang dekat dunia nie MESTI ada kawan walaupun cuma seorang ! sejahat-jahat manapun seseorang itu, (jangan nak perasan,bukan korang okay?) dia tetap akan ada seorang kawan sehidup semati la katakan. Aku ponn ada kawan, ramai tau.


kenapa kita perlu ada kawan walaupon sekurang-kurangnya seorang???
Okayyy, aku bagi masa 3 saat untuk korang fikir..
....1....
....2....
....3....



teettttttt! masa dah tamat ! Jawapannya ialah, dengan adanya kawan, kita boleh mewarnai kehidupan kita yang asalnya kain putih je, (tak bercorak-corak pun)..one thing that i realised through friendship, ia mengajar aku menjadi lebih dewasa dan matang dalam melayari liku-liku kehidupan . dalam berkawan ni, macam macam pengalaman manis dan pahit yang kita boleh perolehi . tak semua kawan itu sahabat tapi semua sahabat itu ada lah kawan . you guys get what i mean, right?


kawan yang baik adalah kawan yang sanggup menemani kita sama ada di waktu kita senang OR di waktu kita susah. kawan yang baik memberi kita dorongan dan semangat ketika kita berada di saat kesusahan . kawan yang sebegini lah yang diharapkan oleh semua orang including you guys semua. right ? :)
kawan yang kurang baik pulak adalah kawan yang hanya ada di waktu kita senang sahaja . bila kita susah, jangan katakan batang hidung, bayang-bayang pun tak nampak . kawan yang macam ni lah yang bersepah-sepah di merata rata tempat . mereka hanya tau berkawan tapi tidak tahu erti nilai sebuah persahabatan itu sendiri sebenar nya . and bear in mind, jangan menilai seseorang yang ingin kita berkawan itu berdasarkan luaran nya sahaja . nilai lah based on inside of their heart . then, you will feel the real meaning of friendship :)


 tapi AWAS janganlah korang pilih kawan yang boleh membawa kemudaratan kepada kesihatan dan kehidupan korang tau ! kang sampai pulak surat saman dekat rumah aku pasal aku suruh cari kawan :) nononooo, kasihan aku kanggg~


* kawan ketika senang memang senang nak cari ,
tapi kawan ketika susah menang susah nak cari *

5 comments:

fareiyka said...

ape ilham ilham ??
aq sekeh pale mu baru tawu. . .
tgk,, kan da rinduu kat dyer !!
sedih aw. . .
ny r membe ??

Unknown said...

haha.. kata, takde pape?

Kak Long said...

yes.. hargai lah friendship yg kte ade skang ni.. kdg2 sy teringat kisah lama sy dgn kwn2, sy rs upset dgn dr semdiri yg dulunya bt sesuatu tak pk panjang sket..huhu

skang, sy masih lagi dan tak mungkin perfect tapi sy berazam dpt menjaga hubungan baik dgn kawan2 dgn lebih baik.. =)

Unknown said...

setiap orang pasti akan merasai pengalaman sebegini.. Pengalaman lalu mengajar kite utk menjadi yg lebih baik bukan?

Nurfara Hani said...

susah nak carik kawan yang betul2 boleh dijadikan kawan