pujuk-memujuk

memujuk dann dipujuk. yaa, dua istilah ini lah yang aku PALING PALING PALING tak suka. sebab aku tak pandai memujuk dan tak ada orang yang pandai pujuk aku kecuali diri aku sendiri haha. tu FAKTA hasil kajian selama,, entah berapa lama but yang penting dah lama.

lagi satu aku paling tak suka orang pujuk aku beli produk dengan erti kata lain. aku anti promoter dan sales man.. kalau aku jumpa je mereka2 ni aku akan bawa main kejar2. Kalau tak pun main sembunyi2 haaa. seriously aku suka tengok ekspresi muka orang tu. muka yang sangat blurr dan innocence haha..aku bukan apa.. aku malas mahu bagi harapan palsu..

lagipun dalam kepala aku macam dah set "TIDAK" setiap kali promoter or sales man cuba mendekati diriku ahakzzzz... kiranya teori pemujukan macam yang aku belajar kat sekolah tu aku aplikasikan betul laa. orang aplikasi teori tu untuk pujuk orang. aku pulak??? haha yang berlawanan haha. moral of this story janganlah promote apa2 product dengan aku yang agak skeptik ni. aku tak suka dan aku akan jadi cepat rimas haha.


about memujuk..ni memang bukan bidang kepakaran aku..why?? entahla memang bukan bidang aku. macam mana jua??? kalau orang tengah marah or sedih..seriously aku tak tau mau wat apa.blurrr. so aku akan biarkan je orang tu cool sendiri.bagi space untuk dia bernafas dan berfikir.

well kalau aku tengah stress dan sedih memang tu jugak aku harapkan. lebih baik gitu. dari tak pasal-pasal orang tu hambur kata-kata yang bukan-bukan dan mungkin tak terniat pun mau wat gitu. nanti kalau kita terasa susah pulak dia mau pujuk.

0 comments: