Beauty Talk Double Cleansing Gel | Review

Assalamualaikum and hai :)

So again, Mieya kembali lagi menaip pada papan kekunci blog setelah menghilang seminggu lebih. Which also means ada banyak entri yang kena ganti. hahaha Nantilah, still kelam kabut dengan pengurusan masa di awal tahun ni. Kerja banyak bertangguh you alls sampai pitam ya ampun tak nak mengadap pc lagi.

And yeah, thanks to Hishop for choosing me to do some reviews. Back to the topics. Mieya tahu, you all girls sangat rajin and of course sangat menitik beratkan dalam menjaga kesihatan kulit masing-masing kan? Kita mungkin terlalu concentrate pada rutin penjagaan kulit harian. Tapi adakah kita membersihkan wajah dengan cara yang betul? Adakah korang yakin, ia betul-betul bersih?

Jangan risau. Mari Mieya perkenalkan korang dengan Beauty Talk's Be'White Double Cleansing Gel. Kenapa 'double'? Haaa..sebabnya Beauty Talk Double Cleansing Gel ni bukan sahaja boleh digunakan sebagai pencuci muka. Malah, boleh juga digunakan sebagai Make Up Remover


Beauty Talk Double Cleansing Gel
Kandungan : 200ml
Price : RM179
Made in : Taiwan

Be'White Double Cleansing Gel memberikan kesan pembersihan yang berganda dalam menghilangkan sisa mekap dan membersihkan liang pori dengan mendalam, meninggalkan kulit yang segar dan halus serta-merta. Selain turut menyeimbangkan penghidratan kulit, mengurangkan keradangan dan melembutkan garis-gris halus.

Kandungan bahan:
  • Iris Florentina Root Extract
Revitalizing anti-aging ingredient that is rich in natural isoflavones to reduces the depth of wrinkles, improves skin hydration and elasticity for an overall improvement in skin tone.
  • Natural Amino Acid 
Natural amino acid gently yet deeply cleanse without aggravating the skin.
  • Subtilisin  
Removes unhealthy and dead skin, dissolves buildup and blackheads.
  • Chamomilla Recutita Flower Extract  
Soothes skin redness and irritation, it also eliminates itchiness and allergic and reduces skin inflammation. It may also prevent bacterial infection.
  • Sodium Hyaluronate 
Rehydrates the skin to stave off dryness and tightness, prepping it adequate for treatment products.
  • Papaya Extract 
Exfoliate dead cells to reduce fine lines and improve skin elasticity, hydrate and treat skin inflammation.
  • Vitamin C 
Provides continual whitening function that not only hinders the development of melanin, but also boosts collagen production.
  • Tranexamic Acid 
Diminishes signs of sun-damage such as dark spots and skin irritations. Restrict melanin formation.
  • Essential Olive Oil 
Nourishes and enhances the metabolic rate of dry skin to prevent fine lines.

Direction to use :
Daily usage - Mix with water to develop into a delicate foam. Massage evenly skin and rinse.

Remove make-up - Dispense the gel into dry hands. Massage onto the face in gentle and circular motion until all make-up is completely removed and rinse with water. Repeat steps for heavy make-up.


My Review :

Mieya betul-betul kagum bagaimana Be'White Double Cleansing Gel berfungsi sempurna untuk untuk kedua-dua keadaan sama ada basah dan kering. Packaging yang sangat simple, mempunyai pam untuk mengeluarkan produk dalam jumlah yang konsisten. 

Malah, ia juga dijamin bersih. Mieya hanya perlu menekan pam ke bawah sama ada sekali atau dua kali untuk menggunakannya. Aroma baunya juga wangi serta mudah untuk digunakan. Tak perlu mengambil masa yang lama untuk membersihkan muka lagi.

More info go to :
Subscribe to HiShop for exclusive updates : http://www.hishop.my/subscribe 
**Disclaimer - This product(s) were send to me for product review purposes.

Don't forget to key-in coupon code "NORAMIRAH" upon checkout to enjoy an exclusive rebate of 15% :D :D 

0 comments: