Ayuh kembali ke sekolah !

Assalamualaikum wbt semua :)

Setelah berpenat-lelah, bermandi peluh dan berborak sakan dengan kawan baik Mieya di sekolah siang tadi. Sekarang merupakan masa untuk Mieya bersantai sendirian.

Maaf lah, dah lama tak gunakan ayat formal seperti gini. nampak macam 'skema' semacam pulak. hikhik. Actually tadi, Mieya ke sekolah atas dua tujuan setelah hampir dua tiga minggu tidak menjejakkan kaki ke sana.

Pertama, Mieya nak tengok markah CGPA kokurikulum sewaktu di zaman remaja ribena, zaman berbasikal ke sekolah, zaman pakai tudung senget-benget. and then, hantar buku kerja yang Miea pinjam dulu.

Kedua, sebab Mieya menemani adik Mieya, si demokkk menghadiri sesi orientasi beliau ke tingkatan satu. Ohh, yeah! Welcome to the high school life, demokkk !

Semua urusan pada hari orientasi si demokkk, Mieya yang uruskan. dari membeli keperluan buku sekolah hingga lah sewaktu membayar yuran persekolahan. Orang lain pulak, emak atau ayah mereka yang uruskan. tak tahu lah nak cakap apa. tapi, yang pasti Mieya dah selesaikan tugas yang diberikan oleh emak dan abah dengan jayanya.

Ohh, yaa! guess what? Sewaktu hendak membeli beberapa keperluan di koperasi, Mieya terserempak dengan teman rapat Mieya, ieyka. Dia ada menghantar mesej dekat Mieya. tapi, tapi, Mieya tak check handphone pon. hehe kesiannya. kesiannya.


Tak lama lepas tu, Mieya pergi mencari dia. Jalan-jalan sambil bersembang bagai. sambil nak fikir pasal nasib diri sebagai penanam anggur, pasal nak cari kerja, pasal kontest ke, giveaway ke dan macam-macam lagi.

dah. dah. Bila-bila masa nanti, Mieya akan bercerita lagi sepanjang lebar yang boleh. Hari nie kepala hotak dan jasmani tidak bekerjasama dalam memberikan kesihatan yang mengujakan kepada Mieya. Ini pon, Mieya paksa jugak diri sendiri untuk menyiapkan entri kali nie.

btw, Selamat kembali ke sekolah buat adik-adik semua. Akak dah lepas dah. hihi (tetibe terasa tua sangat bila membahasakan diri sebagai akak)

salam bertemu lagi kawan-kawan :)

2 comments:

Izzul Amir said...

hehehe kerja elok elok :)

Unknown said...

@Izzul Amir haha, kerja? belom lagi la.