SPM, 4 papers down, 6 paper more to go !

Assalamualaikum wbt kawan-kawan sekalian.


Masih ingatkah kalian pada blog picisan si Mieya Atiera yang tak berapa nak cool nie?  wah, nampak agak gramatis sungguh ayat pendahuluan bagi entri kali nie. Nampak sangat  demam exam  masih belum kebah lagi. :D


okey, berbicara mengenai exam lah kan, Mieya tak nak lah komen apa-apa pasal tu.
Lagipon benda yang dah lepas nak buat apa dikenang, ye dokk?


Just let bygone be bygone  and  stay focus on the upcoming paper exam.


Tapi kata orang, tak baik pendam perasaan atau simpan rahsia sorang-sorang.
Yelaaa, tak luak ilmu pon kalau kita saling berkongsi pengalaman, pendapat dan pandangan masing-masing. At least, mungkin dapat membantu orang lain untuk terus berusaha dalam melangkah ke arah kejayaan.



Pengalaman sepanjang empat hari di Dewan peperiksaan, 
memegang nombor angka giliran BK049A027 yang sangat awesome ituu.


BM kertas satu / dua

Alhamdulillah, segala-galanya berjalan dengan lancar. Mieya dapat menjawab dengan tenang walaupun pada awalnya Mieya tersangatlah nervous nak mampus. Biasalah hari pertama SPM lah kata kan (:


English (Paper one / two)
Bagi Mieya, not bad lah. Cuma Paper one section A je yang Mieya tak dapat nak jawab dengan baik. Mungkin disebabkan takde kefahaman asas mengenai PBSM  :D


Sejarah (Kertas satu / dua)
Soalan objektif agak mengancam kerana pilihan jawapan yang seakan-akan sama. So, peluang untuk membuat kesilapan disitu amatlah cerah sekali.  
Sejarah kertas dua tahun nie memang the best lah. Soalan yang dikeluarkan paling senang berbanding tahun-tahun lepas. Mieya cuma tersilap kat soalan esei je,iaitu fakta pasal Kerajaan Umaiyah bercampur aduk dengan fakta Kerajaan Abbasiyah.


Mathematics (Paper one / two)
Actually, Mieya tak nak cerita langsung pasal subjek nie. Sebabnya kan, soalan dia "tersangatlahh senang" sampai rasa macam nak hantuk kepala kat dinding sana tuu. Kebanyakan soalan pon Mieya main taram sahaja :D


Okey lah, that's all for today. Otak dah beku dan masih perlu dipenuhi dengan strategi untuk bertempur dalam peperiksaan SPM nie. Ditambah lagi dengan sakit kaki dek kerana kekejangan otot.

huhu, Hanya DIA sahaja yang maha mengetahui apa yang Mieya rasa dan lalui di saat ini.
Tapi, takpe. Ini semua ujian dan dugaan dalam menempuh perjuangan besar seperti SPM ini.


So, apa yang perlu Mieya buat ialah, kuatkan semangat, tabahkan hati, cekalkan jiwa, penuhkan ilmu-ilmu di dada, asah strategi perjuangan di minda dan semoga Mieya berjaya menjawab dengan mudah, tenang serta mendapatkan keputusan yang gempak kelak. Insyaallah.

Okay lah, got-to-go now.  Esok takde exam tapi digantikan dengan kelas tambahan sebagai bekalan dan persiapan di saat akhir dalam menghadapi peperiksaan pada minggu hadapan.

4 comments:

Tsy M said...

goodluck for upcoming papers

Unknown said...

tasya linda> terima kasih :)

GlassNote said...

go go! good luck ;)

Unknown said...

terima kasih ninie :)