tips penjagaan bibir

Assalamualaikum semua. Hari ni aku baik hati sedikit. (eceh3, puji diri pulak) Hari ni aku nak bagi tips macam mana nak jaga kecantikan bibir korang. Tips untuk budak perempuan je. Kenapa perempuan? Sebab perempuan kan nak sentiasa nampak cantik cun malacun malatops. Auch.. terlebih pulah agaknya aku nie. Grrr.. Bunyi macam pakar kecantikan je kan. haha. Takde lah. Actually,sharing is caring, right?
Siapa yang tak suka kalau bibir cantik macam Angelina Jolie? cuba angkat tangan kejap, aku nak tengok. Sumpah aku suka bibir dia. Seksi okey.
Cakap banyak pun tak guna jugak kan. So here we go :


* Jangan basahkan bibir anda dengan air liur
Sesetengah perempuan bila rasa bibir kering dorang akan basahkan dengan air liur. Cara ni terbukti salah. Dengan cara ni, akan menyebabkan bibir kering dengan lebih teruk. So, bagi gadis yang ada habit macam ni, elakkan lah ye.
* Gosokkan bibir anda dengan berus gigi
Cara yang elok, sebelum tidur masa nak gosok gigi tu. Berus lembut-lembut pada bibir untuk menanggalkan kulit kering pada bibir. Jangan berus terlalu kuat sebab takut nanti bibir akan luka. Lepas tu, bilas dengan air. Lap bibir dengan tuala bersih. Anda akan rasa bibir lebih lembut.
* Sapu madu untuk bibir merah
Amalan ni elok amalkan sebelum tidur. Tapi sapu nipis-nipis pada bibir. Jangan sapu terlalu banyak sebab takut esok semut buat sarang kat bibir awak pulak. Hikhik
* Jangan kupas kulit kering
Seeloknya elakkan tabiat suka kupas kulit kering pada bibir anda. Ini akan menyebabkan luka pada bibir anda dan memburukkan lagi kulit bibir anda. Sebaiknya untuk cara yang mudah. Ambil tuala bersih, basahkan dengan air sedikit. Kemudian gosok lembut pada bibir. Ini akan memudahkan proses untuk menanggalkan kulit kering pada bibir anda.


note : aku akan cuba mempelbagaikan blog nie dengan tips okay?

2 comments:

Nurfara Hani said...

selalu kupas bibir kalaw kulit kering,, btw nice info.

Unknown said...

@Nurfara Hani Dulu, Mieya pon macam tu jugak. Tapi sekarang dah ada kesedaran sikit. Dah pakai lip ice